Marvin Minsky cytaty

Marvin Minsky Fotografia

2   0

Marvin Minsky

Data urodzenia: 9. Sierpień 1927
Data zgonu: 24. Styczeń 2016
Natępne imiona: Mārvins Minskis, ماروین مینسکی, Marvin Lee Minsky

Marvin Lee Minsky – amerykański naukowiec zajmujący się głównie naukami kognitywnymi, zwłaszcza sztuczną inteligencją . Współzałożyciel laboratorium AI w Massachusetts Institute of Technology. Autor wielu tekstów i prac z zakresu sztucznej inteligencji oraz filozofii.

Był jednym z pionierów robotów bazujących na sztucznej inteligencji. Zbudował pierwszego „żółwia” LOGO. W 1951 roku zbudował pierwszą stochastyczną sieć neuronową . Wynalazł i skonstruował współogniskowy mikroskop skaningowy. Był także konsultantem podczas kręcenia filmu 2001: Odyseja kosmiczna.

Cytaty Marvin Minsky


Marvin Minsky Fotografia
Marvin Minsky2
uczony amerykański, specjalista sztucznej inteligencji 1927 – 2016
„Przeżycia religijne uważam za rzecz bardzo ryzykowną, ponieważ mogą w gwałtowny sposób zniszczyć mózg.“Źródło: Karol Jałochowski, W cieniu zakwitających teorii, „Polityka” wydanie specjalne, 6/2010.

Marvin Minsky Fotografia
Marvin Minsky2
uczony amerykański, specjalista sztucznej inteligencji 1927 – 2016
„Prawdy absolutne to domena i przywilej seniorów, bo są one tym, co mówią uczeni, gdy dochodzą do kresu swej pracy.“Źródło: Karol Jałochowski, W cieniu zakwitających teorii, „Polityka” wydanie specjalne, 6/2010.





Marvin Minsky Fotografia
Marvin Minsky9
American cognitive scientist 1927 – 2016


Marvin Minsky Fotografia
Marvin Minsky9
American cognitive scientist 1927 – 2016
„We shouldn't let our envy of distinguished masters of the arts distract us from the wonder of how each of us gets new ideas. Perhaps we hold on to our superstitions about creativity in order to make our own deficiencies seem more excusable. For when we tell ourselves that masterful abilities are simply unexplainable, we're also comforting ourselves by saying that those superheroes come endowed with all the qualities we don't possess. Our failures are therefore no fault of our own, nor are those heroes' virtues to their credit, either. If it isn't learned, it isn't earned.

When we actually meet the heroes whom our culture views as great, we don't find any singular propensities––only combinations of ingredients quite common in themselves. Most of these heroes are intensely motivated, but so are many other people. They're usually very proficient in some field--but in itself we simply call this craftmanship or expertise. They often have enough self-confidence to stand up to the scorn of peers--but in itself, we might just call that stubbornness. They surely think of things in some novel ways, but so does everyone from time to time. And as for what we call "intelligence", my view is that each person who can speak coherently already has the better part of what our heroes have. Then what makes genius appear to stand apart, if we each have most of what it takes?

I suspect that genius needs one thing more: in order to accumulate outstanding qualities, one needs unusually effective ways to learn. It's not enough to learn a lot; one also has to manage what one learns. Those masters have, beneath the surface of their mastery, some special knacks of "higher-order" expertise, which help them organize and apply the things they learn. It is those hidden tricks of mental management that produce the systems that create those works of genius. Why do certain people learn so many more and better skills? These all-important differences could begin with early accidents. One child works out clever ways to arrange some blocks in rows and stacks; a second child plays at rearranging how it thinks. Everyone can praise the first child's castles and towers, but no one can see what the second child has done, and one may even get the false impression of a lack of industry. But if the second child persists in seeking better ways to learn, this can lead to silent growth in which some better ways to learn may lead to better ways to learn to learn. Then, later, we'll observe an awesome, qualitative change, with no apparent cause--and give to it some empty name like talent, aptitude, or gift.“
The Society of Mind





Podobni autorzy